הכליזמרים באים, הכליזמרים באים: ביום שלישי הבא [18.8] בפעם ה-28 יעלו הכליזמרים המסורתיים ושלל אמנים והרכבים מהארץ ומהעולם לשלושה ימים של הפסטיבל הגדול בעולם למוסיקת נשמה יהודית. עשרות אלפי מבקרים צפויים להגיע לעיר בימי הפסטיבל [18-20.8] וליהנות ממעל ל- 70 מופעים שונים, כולם בכניסה חופשית לקהל הרחב.

מדי ערב, מהשעה 20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה יופיעו אמנים והרכבים רבים בבמות ברחבי העיר העתיקה בצפת. ביניהם –  מירי מסיקה, דודו טסה , יונתן רזאל, ישי ריבו, דניאל זמיר, אייל שילוח, עימאד ד'לאל, אנסמבל 'חמסה כליזמר' מלונדון, המבורג כליזמר, בודפשט כליזמר, 'סיגרלוס ושטרודל' הצרפתיים, מיטיה גרסימוב האוקראיני, להקת 'לכתחילה', הרכב הנשים 'נשות חווה' במופע משותף עם מקהלת הילדים פרחי ירושלים, להקת 'רמזיילך', להקת 'מאלוקס', מוסה ברלין, ישראל זוהר, כליזמר שפיל, דב ואיטה זילברמן, צמד רעים שישתפו פעולה עם שלמה בר, מארש דנדורמה, דפנה ינאי, באה שרון, אורנה זכאי, סאניה קרויטר, להקת 'כליזמר זיכרון יעקב', אריק שבבו, המופע 'אגדתא', הרכבים מקומיים כמו סימפלי צפת וווליום צפת ועוד רבים נוספים מהארץ ומהעולם.  

בנוסף להופעות הרבות שכולן בכניסה חופשית לקהל הרחב, סיפר השבוע יו"ר פסטיבל הכליזמרים יגאל שטרית כי בצפת ממשיכים גם השנה את המסורת לקיים שלל אירועים מיוחדים בכניסה חופשית בימי הפסטיבל– בתוכם:


דודו טסה

מופעי ילדים במתחם "כליזמרים לילדים" בבימת הגן הקסום שיפעל בין השעות 18:30-20:00, בין המופעים השונים – מופע נגינה על כלים לא שגרתיים (ממסור ועד מסרק..), ניגונים בשיתוף הילדים על כלי נגינה שונים כמו קלרינט וחליליות, מופע קסמים, סיפורים וחידונים ועוד הפעלות נוספות לילדים ולכל המשפחה;  הרצאות שונות במסגרת פרויקט 'צפת שלפני הפסטיבל' של המכללה האקדמית צפת שמטרתו להאיר באמצעות הרצאות של סגל המכללה, חוקרים וארכיאולוגים את צפונותיה של צפת, מורשתה, וייחודה כעיר הקבלה והמיסטיקה;  סדנאות שונות במרכזים שונים ברחבי העיר, ביניהם מרכז אסנט צפת המציע סדנאות ברוח הקבלה בנושאים כדוגמת מדיטציה יהודית, זוגיות ומודעות ברוח הקבלה וסוד שם האדם; סיורים ברחבי העיר – מדי יום בשעה 18:00 ייצא סיור בסמטאות העיר העתיקה בצפת ללא תשלום במסגרת פעילות מרכז אסנט-צפת (פרטים באתר http://www.ascent.co.il/) ועוד; מופעי רחוב – עם מופעי נגני רחוב בלבוש הכלייזמר המסורתי ונגנים צעירים הפזורים בין הסמטאות העתיקות ושלל אירועים נוספים – ללא תשלום.

"פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי הוא אחד הפסטיבלים הוותיקים בישראל", אמר יו"ר הפסטיבל יגאל שטרית, "פסטיבל עם אווירה מיוחדת שסוחפת אליה עשרות אלפים – דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים העולים לרגל אל בירת מוסיקת הנשמה היהודית העולמית. גם השנה הנהלת הפסטיבל יחד עם ראש העיר אילן שוחט מתרגשים להוציא לדרך את הפסטיבל המיוחד של צפת, עם אמני ענק חדשים כבכל שנה, עם כניסה חופשית לכל המופעים ועם שלל אירועי חוצות במהלך ימים אלו. יחד עם כיתות האמן שייפתחו מיד לאחר הפסטיבל צפויה לעיר חגיגה אמתית של מוסיקה ונשמה".

לאחר הפסטיבל ייפתח בעיר גם השנה (23-27.8) הפרויקט הבינלאומי של כיתות האמן ומופעי התלמידים מכל העולם, בהנחייתם של גדולי נגני מוסיקת הנשמה היהודית ומרצים בעלי שם מרחבי העולם, כאשר השנה צפויים להשתתף אמנים מיוחדים מהארץ ומהעולם. במהלך ימי הפרויקט יתקיימו מופעים מיוחדים לקהל הרחב.

דילוג לתוכן